Spullen organiseren: tips voor organizers, bakjes, lades en meer

Stapel met T-shirts uit de kledingkast

Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd: die uitspraak ken je ongetwijfeld. En of ‘ie nu wel of niet voor iedereen op gaat; voor mij geldt dit in ieder geval wel. Ik vind het heerlijk als alle spullen netjes op hun eigen plek liggen. En dat betekent écht niet dat altijd alles perfect opgeruimd is. Ik kan ook echt goed rommel maken. Maar na een paar dagen organiseer ik alles weer graag terug op z’n plek. In deze blog deel ik mijn tips voor spullen organiseren en het goed terug kunnen vinden van je spullen, en mijn favoriete organizers, bakjes, ladeverdelers en meer!

Lees verder

Een vergadering voorbereiden en opvolgen: dit is hoe ik het doe

Een vergadering voorbereiden en een vergadering opvolgen: twee taken die soms niet meer dan vijf minuten hoeven te duren, maar die ervoor zorgen dat je vergaderingen een stuk nuttiger worden (want je weet waarvoor je komt) én dat je beloftes nakomt die je hebt gedaan tijdens een vergadering. Ik leg je uit wat de (simpele) stappen zijn die ik zet om voorbereid én niet vergeetachtig te zijn.

Lees verder

Obsidian notitie app review: simpel notities linken

Obsidian app open op laptop

Obsidian is een notitie app die je op zo’n beetje al je apparaten kunt gebruiken, en die zich vooral onderscheidt van andere apps door het gebruik van bestanden in je eigen beheer i.p.v. notities die “vast” zitten in de app, en door de sterke functionaliteit om notities aan elkaar te koppelen. In deze blog lees je wat Obsidian nog meer onderscheidt, waarom ik het náást Evernote gebruik en wanneer Obsidian iets voor jou is!

Lees verder

Mailbox vol? Je mailbox leegmaken én houden: 7 tips

Is jouw mailbox helemaal vol en kun je geen nieuwe e-mails meer ontvangen? Of wordt je inbox traag doordat er zo veel mails in staan? In deze blog vind je praktische en slimme tips om snel je mailbox te legen én ‘m in de toekomst ook minder snel vol te laten stromen. Zo kun je jouw mailbox leegmaken in Outlook, Gmail of een ander mailprogramma!

Lees verder

To do lijst maken op je werk: zo doe je dat slim

To do lijst boekje HEMA

Ik ben iemand die lijstjes maakt voor ALLES. Te plegen telefoontjes, op-te-volgen taken vanuit vergaderingen, willekeurige ideeën voor nieuwe projecten; noem het maar op en ik heb er vast al eens een lijstje van gemaakt. Waarom? Omdat ik weet dat je hoofd héél slecht is in dingen onthouden. En omdat ik de hele werkdag door heel veel ideeën bedenk – voorkom ik graag de chaos in mijn hoofd door ze ERUIT te halen. En op een to do lijst te zetten. Maar niet alle to do lijsten zijn hetzelfde en ze zijn zeker ook niet allemaal even waardevol. Hoe kun je op je werk een to do lijst maken die dat wél is? Wanneer helpt het je vooruit, en wanneer niet? En wat zijn voorbeelden en templates die ik aanraad, zowel online als om te printen? Ik deel het allemaal met je!

Lees verder

Gestructureerd werken: ga meer structuur aanbrengen in je werk

Ik hou van structuur! Niet voor niets noem ik mijn bedrijf natuurlijk “Mevrouw Structuur”. Maar wat bedoel ik eigenlijk met gestructureerd werken? Waarom vind ik het ZO belangrijk om meer rust en overzicht te creëren in je werkdagen? En hoe kun je structuur aanbrengen in je werk? Ik deel het met je in deze blog!

Lees verder