Ik houd van leren. Ik ben altijd al leergierig geweest, en nieuwsgierig naar hoe dingen werken, wat de achtergrond van iets is of waarom een bepaald feitje zo is of een tip zo of zo werkt. In de puberteit was ik wat opstandiger, maar aan het eind van mijn studie floreerde mijn leergierigheid en ik denk niet dat die nog weg gaat. Hoe blijf ik bij leren? Hoe zorg ik dat ik goed leer en iets doe met de informatie die ik lees of hoor? Ik deel mijn tips!
Carrière
Stephen Covey: 7 eigenschappen voor effectief leiderschap (boek review)
De 7 eigenschappen van effectief leiderschap is één van de bekendste non-fictieboeken die er zijn. Het boek van Stephen Covey uit 1989 is ruim 30 jaar later nog steeds even nuttig en relevant en is écht niet alleen interessant voor mensen met een leidinggevende rol (in de Engelse titel komt het woord ‘leiderschap’ niet voor niets niet voor). De 7 eigenschappen van Covey helpen je vooral effectief zijn in zowel je werk als je persoonlijke leven. Ik vertel je mijn mening over het boek en je leest natuurlijk ook meer over de zeven eigenschappen!
Persoonlijke ontwikkeling op je werk: zo doe jij dat in 7 stappen
Wil jij jezelf ontwikkelen op je werk, maar weet je niet goed hoe je dit slim aan kunt pakken? Wil je misschien promotie maken, meer plezier en voldoening halen uit je werk, of gewoon succesvoller zijn in wat jouw verantwoordelijkheden zijn? Persoonlijke ontwikkeling op het werk kan daarbij helpen.
Werkstress verminderen? 4 praktische stappen [waar je vandaag mee kunt beginnen]
Voel jij je onrustig op je werk? Vind je het moeilijk om je werk ’s avonds of in het weekend los te laten? Heb je het gevoel dat je constant overloopt? Of dat er te veel van je gevraagd wordt? Dan is je werkstress verminderen misschien even nodig. Ik merk zelf ook wel eens dat ik ’s avonds nog net even te veel met werk in mijn hoofd zit, of dat ik onrustig en chaotisch te werk ga, of het gevoel heb dat het ‘te veel’ is. En alles met ‘te’ ervoor is niet goed.
Niets te doen op je werk? Zo besteed je je tijd zinvol
Heb je niets te doen op je werk? Op mijn werk is er altijd wel een nieuw plan, project of ontwikkeling waarmee ik aan de slag kan. Maar ik kan me voorstellen dat het in sommige banen wél voorkomt dat je je suf verveelt. Vooral als je te maken hebt met laagseizoenen of wanneer er bijvoorbeeld niet goed rekening wordt gehouden met de beschikbare capaciteit. Of als je voor jezelf werkt en het even minder druk is. Wat doe je als je je verveelt op je werk? Hoe kun je je tijd alsnog nuttig besteden?
Zo krijg je bloginspiratie
Geen bloginspiratie? Dat gebeurt vast wel eens wanneer een blog hebt en regelmatig wat nieuws publiceert. Daarom deel ik vandaag alle manieren waarop ik zelf inspiratie vind voor nieuwe artikelen!
Bloggen en full time werken: hoe combineer je dat?
Sinds augustus werk ik full time bij een heel leuk online marketingbureau waar ik het erg naar mijn zin heb. Maar dat betekende wel het einde van mijn studentenleven: geen vrij in te delen studietijd en af en toe een les, maar vijf dagen van huis. Hoe combineer je dat met een blog?
Boek: What the most successful people do before breakfast
Een tijd terug, namelijk net voordat ik full time aan het werk ging, las ik het Engelse boek “What the most successful people do before breakfast” van Laura Vanderkam. In dit artikel lees je wat je van dit boek kunt verwachten en wat ik er van vond. Ook deel ik de 5 stappen naar een betere ochtend uit het boek!