Voordat je verder leest...

Wil jij meer rust & overzicht in je werkdag?

Ontdek met 10 meerkeuzevragen wat jou tegenhoudt om meer rust en overzicht in je werkdag te creëren én wat de eerste stap is om daar iets aan te veranderen!

Todoist training bij Streets Ahead


Groeit je bedrijf, maar ontbreekt het jullie daarom steeds meer aan overzicht in wat er moet gebeuren? Dan kan de taken app Todoist jullie daar misschien wel perfect bij helpen. Ben je benieuwd wat dit inhoudt, hoe het kan helpen en wat de mogelijkheden zijn? Ik vertel het je in deze blogpost.

Waarom een Todoist training?

Op Streets Ahead vind je talloze tips over plannen. Ik ben ervan overtuigd dat deze iedereen persoonlijk enorm kunnen helpen in deze gebieden, als je dat graag wilt. Maar ben je een groeiend bedrijf of werk je in een team waar nog geen structuur ligt en waar geen afspraken zijn met betrekking tot plannen, dan kan het feit dat iedereen op een eigen manier werkt zorgen voor een gebrek aan overzicht. Er komt ruis op de lijn en niemand is op de hoogte van het totaalbeeld van wat er moet gebeuren.

Om dat op te lossen kun je structuur scheppen in de planning, door iedereen op dezelfde manier te laten werken, met dezelfde tool. Voor een klein bedrijf dat op een gemakkelijke manier overzicht wil krijgen in de werkzaamheden, is Todoist dan ideaal.

Todoist is een takenapp die je helpt om meer overzicht en structuur te creëren in de dagelijkse werkzaamheden. Als eigenaar of manager heb je altijd inzicht in de openstaande taken en de activiteiten van je personeel. Het team onderling kan gemakkelijk taken bij elkaar inplannen en op de hoogte blijven van de werkzaamheden die nog voor hem of haar op de planning staan. Op deze manier heeft iedereen dus overzicht en weet iedereen waarmee aan de slag te gaan. Lees ook mijn uitgebreide blogpost over de functionaliteiten van de app!

Tijdens een Todoist training ga ik samen met jouw bedrijf of team aan de slag om te kijken naar de beste manier om dit planningprogramma te implementeren in jouw bedrijf. Wat zijn jullie werkzaamheden? Waar lopen jullie op dit moment tegenaan? En hoe kun je dit oplossen met Todoist?

Na afloop van de training kan elk teamlid aan de slag met Todoist. Daarnaast staat het programma bij iedereen klaar voor gebruik en zullen de eerste taken al ingevoerd zijn. Hierdoor lossen we de eerste dingen waar je team tegenaan loopt meteen ter plekke op. Ook kan ik meedenken in hoe het team Todoist het beste bijgewerkt kan houden, zodat iedereen overzicht heeft in welke werkzaamheden prioriteit hebben.

Hoe werkt het & wat houdt de training in?

Een training bestaat uit de volgende stappen:

Afstemmen van jullie werkzaamheden en wensen

Elke training geef ik op maat. Dat betekent dat ik rekening houd met jullie specifieke werkzaamheden en wensen. De eerste stap is dus dat ik je wat vragen ga stellen over de werkzaamheden binnen het bedrijf en de wensen en eisen die jullie hebben om meer overzicht te creëren. Op basis hiervan kan ik ook bepalen of Todoist past bij jullie verwachtingen. Deze afstemming doen we telefonisch en/of per mail.

Voorbereiding van de training

Op basis van deze afstemming ga ik aan de slag met het voorbereiden van de training. Ik zorg dat de training aansluit bij jullie wensen en werkzaamheden. Verder bereid ik de training altijd voor op presentatiedia’s. Deze presentatie ontvang je na afloop van de training als naslagwerk.

Training op locatie

De training zelf geef ik bij jullie op locatie. De training begint met een algemene uitleg van Todoist, waarbij ik de functionaliteiten bespreek die voor jullie relevant zijn. Hierbij is het de bedoeling dat het hele team direct meekijkt in Todoist en de functionaliteiten uitprobeert, zodat iedereen weet waar wat te vinden is.

Hierna gaan we aan de slag met het gezamenlijk inrichten van Todoist. Hierbij heb ik alvast uitgewerkt op welke manier jullie werkzaamheden het best verwerkt kunnen worden in Todoist. Daarnaast zal ik ter plekke helpen en vragen beantwoorden over de inrichting.

Na deze training zijn jullie op weg geholpen en kun je aan de slag met Todoist!

Vervolgsessie

Eventueel is het mogelijk om later nog een vervolgsessie te plannen. Hierbij kan ik jullie dan helpen met allerlei dingen waar je wellicht tegenaan gelopen bent tijdens het werken met Todoist. Daarnaast kan ik hier wat meer aandacht besteden aan de uitgebreide functies, waar je wellicht in eerste instantie nog niet mee aan de slag wilt gaan. Deze vervolgsessie is geen vast onderdeel van de training, maar kan je wel helpen om nog meer uit Todoist te halen.

Even praktisch

  • Duur training: ongeveer 3 uur
  • Aantal personen: 1 tot 8 (hoe meer deelnemers, hoe minder individuele aandacht)
  • Locatie: op locatie bij jou (Zuidwest-Nederland/West-Vlaanderen, anders in overleg)
  • Kosten: in overleg, afhankelijk van wensen en duur training.

Wat vonden anderen van de training?

Marit (Studio de Blieck): “Omdat wij als bureau behoefte hadden aan een betere projectplanning en opvolging daarvan, zijn wij uitgekomen bij het programma Todoist. Om hier als team optimaal mee te kunnen werken hadden we echter behoefte aan een ervaringsdeskundige, die ons alle ins & outs van het programma kon laten zien. Linda heeft ons daarom op een hele duidelijke manier laten zien wat de mogelijkheden zijn en vele handige tips gegeven. Hierdoor werken we nu allemaal met veel plezier met het programma.”

Heeft jouw bedrijf interesse in deze Todoist training? Stuur dan een e-mail naar linda@streetsahead.nl en dan bespreken we de mogelijkheden!

PS1 Ben je niet in de rol om te beslissen over de manier waarop jouw bedrijf of team werkzaamheden organiseert? Deel deze blogpost dan met je leidinggevende, wellicht breng je hem/haar op ideeën :-).

PS2 Mocht je als ZZP’er interesse hebben, dan kun je me ook altijd even een e-mail sturen. Bij voldoende animo is een gezamenlijke sessie wellicht ook mogelijk!

PS3 Naast een Todoist training zijn er nog tal van andere mogelijkheden waarop ik jouw bedrijf kan helpen met plannen en productiviteit. Klik hier om meer te lezen!

 

Ontvang gratis tips en updates (incl. gratis checklist voor een haalbare planning)

Meld je aan voor e-mails en ontvang updates over Streets Ahead en gratis productiviteitstips. Plus nu als bonus GRATIS de checklist die je helpt om een haalbare planning te maken!

Hoi! Ik ben "Mevrouw Structuur"

Ik ben Linda en ik help jou met je agenda, planning, mailbox en documenten op orde brengen. Meer structuur in je werk creëren dus! En daarom noem ik mezelf Mevrouw Structuur – met een knipoog, want ik neem mezelf niet zo serieus als “mevrouw” misschien suggereert. Ik wil rust en overzicht creëren juist leuk maken voor je!

Ik deel gratis inspiratie in mijn blog en in mijn e-mail nieuwsbrief. En ik bied een ruim aanbod e-cursussen over structuur aan, die je op jouw tempo en jouw eigen tijd kunt volgen. Daarnaast bied ik workshops aan, online en op locatie, waarin ik individuele werknemers en kleine teams help om meer structuur aan te brengen in hun werkdagen, met als doel om meer rust én plezier uit hun werkdagen te halen.

Plaats een reactie