Wil jij graag je huis opruimen – en nu eens écht goed?! Dan ben je hier op het goede adres. Ik ruim graag op – maar doe dingen ook graag goed. Want wat is eigenlijk een handige manier om je huis op te ruimen? Hoe zorg je ervoor dat je niet volgende maand weer opnieuw kunt beginnen? En hoe zorg je ervoor dat je het ook écht gaat doen? Ik deel mijn beste tips voor het opruimen van je huis met je in dit blogartikel.
Werkstress verminderen? 4 praktische stappen [waar je vandaag mee kunt beginnen]
Voel jij je onrustig op je werk? Vind je het moeilijk om je werk ’s avonds of in het weekend los te laten? Heb je het gevoel dat je constant overloopt? Of dat er te veel van je gevraagd wordt? Dan is je werkstress verminderen misschien even nodig. Ik merk zelf ook wel eens dat ik ’s avonds nog net even te veel met werk in mijn hoofd zit, of dat ik onrustig en chaotisch te werk ga, of het gevoel heb dat het ‘te veel’ is. En alles met ‘te’ ervoor is niet goed.
4 hardnekkige mythes over productiviteit (en hoe jij er NIET voor valt)
Vraag jij je soms af hoe productief je eigenlijk bent? Wat productief zijn nou eigenlijk echt IS? Of je het goed doet, of het nog beter kan? Dat is herkenbaar! In de afgelopen jaren heb ik enorm veel gelezen, geleerd, geprobeerd én geschreven over productiviteit. Ik heb geleerd dat productiviteit kan zich uiten op veel manieren, maar ook op een aantal manieren helemáál niet. Terwijl je daar misschien toch vaak een hardnekkige associatie mee hebt. Maar het zijn productiviteitsmythes.
De stortvloed aan mails beu? 4 tips voor efficiënt omgaan met e-mail
Zit je net lekker middenin je werk, ontvang je wéér een e-mail. Heb je net je inbox een beetje bijgewerkt, is ‘ie weer compleet gevuld als je een uurtje later kijkt. Denk je even naar je mails te kijken, is opeens de halve dag voorbij. Is dat efficiënt omgaan met e-mail?!
E-mail is een enorm praktische manier om te communiceren met anderen, maar het kan ook het afvoerputje zijn waar al je productiviteit doorheen gespoeld wordt. Hoe maak je goed gebruik van je mailbox en kun je efficiënt kan omgaan met e-mail? Ik deel mijn 4 tips met je!
Mijn #6 beste tips voor efficiënt werken [voor als je niet weet waar je moet beginnen]
Wil jij je werkdag efficiënter indelen, maar vraag je je af HOE je dat kunt doen? Ik ga je in deze blog op weg helpen en inspireren met manieren waarop jij efficiënter kunt gaan werken!
Discipline leren: 6 inspirerende tips (die jij nodig hebt om wél te doen wat je wilt doen)
Voor de zoveelste keer zeg je in gedachten tegen jezelf: ‘waarom doe ik dit niet gewoon?!’. De bekende ‘Just do it’ slogan van Nike is mooi, maar ‘het gewoon doen’ kan knap lastig zijn in de praktijk. Je hebt bijvoorbeeld een mooie planning voor jezelf gemaakt, maar toch lukt het je op de een of andere manier niet om ermee aan de slag te gaan. Dat is waar een stukje discipline bij komt kijken. En de één is daar iets beter in dan de ander. Maar geen zorgen: discipline leren is hartstikke mogelijk, ook voor jou.
Getting Things Done Werkboek (David Allen): een recensie
Getting Things Done is één van de eerste en bekendste zelfhulpboeken op het gebied van plannen en organiseren. De eerste versie kwam uit in 2001. Sinds eind 2019 is er een nieuwe variant van het boek: het Getting Things Done Werkboek. Een praktisch werkboek om stap voor stap aan de slag te gaan met de Getting Things Done methode. Lees wat je hiervan kunt verwachten en wat ik er van vond!
Last van een tijd tekort? 8 dingen die jou gaan helpen (ook als je het te druk hebt)
Vraag jij je regelmatig gefrustreerd af waarom de tijd toch zo snel gaat? Of roep je naar anderen dat het bizar is dat het nu alweer augustus, oktober, februari of welke maand dan ook is? Zou je oprecht meer dan 24 uur in een dag willen hebben? Dan kom je nu waarschijnlijk wat tijd tekort. En da’s niet gek.