Wil jij jezelf ontwikkelen op je werk, maar weet je niet goed hoe je dit slim aan kunt pakken? Wil je misschien promotie maken, meer plezier en voldoening halen uit je werk, of gewoon succesvoller zijn in wat jouw verantwoordelijkheden zijn? Persoonlijke ontwikkeling op het werk kan daarbij helpen.
Prioriteiten stellen in 5 stappen [meer rust & overzicht in je planning]
Zit jij regelmatig met de handen in je haar omdat allerlei dingen te doen hebt, en ze allemaal even belangrijk lijken? Of ben je de hele dag hard aan het werk, om er aan het eind achter te komen dat die ene taak die écht af moest, nog niet gedaan is? Dan is het tijd aan de slag te gaan met prioriteiten stellen. Lees wat dat inhoudt, waarom het belangrijk is én hoe je het doet in 5 stappen!
Hulp bij opruimen? Zo ga je wel écht je spullen opruimen [motivatie tips]
Je spullen opruimen: je wéét dat het moet gebeuren, maar tóch doe je het niet. Of je maakt wel een begin, maar daar houdt het dan vaak ook wel bij op. Je stopt er weer mee, het blijft bij een lade, of je raakt gedemotiveerd omdat het zó weer een rommeltje is. Oftewel: je kunt wel wat hulp bij het opruimen gebruiken. Om precies je zijn heb je tijd óf motivatie óf beide nodig. En dat is précies waar ik je mee ga helpen!
Leren nee zeggen: het kan moeilijk zijn maar zo doe je het tóch
Is durven nee zeggen soms een uitdaging? Betrap je jezelf regelmatig erop dat je ‘ja’ hebt gezegd tegen iets wat je éigenlijk liever niet zou doen? Helemaal niet gek hoor. En heel herkenbaar voor mij. Nee zeggen klinkt simpel, maar kan een grote uitdaging zijn. Vooral als ‘ja’ nu je standaard antwoord op, ehh, zo’n beetje alles is. Misschien merk je dat je dan vooral bezig bent met wat anderen belangrijk vinden, en minder met tijd voor jezelf. Of je merkt dat het simpelweg niet allemaal past in je dag. Tijd om er wat aan te doen, tijd om beter te leren nee zeggen!
Productiviteit verhogen? 7 tips om vandaag aan de slag te gaan
Als je productiviteit kunt verhogen, dan kun je méér bereiken in de tijd die je hebt. Dat betekent dat je minder tijd nodig hebt om hetzelfde gedaan te krijgen, waardoor je tijd overhoudt om nog meer taken te doen óf meer vrije tijd hebt. Maar HOE kun productiviteit verhogen? Ik deel 7 praktische tips waarmee je vandaag nog aan de slag kunt gaan.
9 fouten waardoor ik niet deed wat ik wilde doen [gratis webinar]
Kom jij iets te vaak tijd tekort? Weet jij wel wat je wil doen op een dag, maar lukt het vaak niet om het te doen? Je maakt wel een to do lijst, en je weet ook wel dat je van alles wilt doen, maar toch DOE je het niet. Dan komt er weer iets tussendoor, dan is je motivatie of energie net even lager dan je gehoopt had, dan had je de tijd weer verkeerd ingeschat…
Huis organiseren: 7 tips voor meer rust & overzicht in huis
Mis je rust en overzicht in je huis? Wil je de boel netjes op orde maken én houden, maar weet je niet goed hoe je het aan kunt pakken of hoe je ermee kunt beginnen? Ik snap het. Ik deed vroeger ook altijd mijn best om de boel te organiseren, maar echt netjes werd het niet. Nu is dat anders. Ik deel mijn belangrijkste tips om aan de slag te gaan met je huis organiseren, zodat je makkelijk de stap zet om wél meer overzicht te creëren!
Uitstelgedrag aanpakken: 3 oorzaken én 9 praktische tips
Denk eens aan die ene vervelende taak waarvan je wéét dat je ‘m al even aan het uitstellen bent. Steeds denk je: morgen heb ik er vast meer zin in. Ik heb nu belangrijkere dingen te doen. Straks heb ik er meer energie voor. Op een ander moment staat m’n hoofd er vast meer naar. Ik ga eerst iets anders doen. Iets uitstellen is héél makkelijk en verleidelijk – en iederéén doet het – maar het helpt je niet als je dingen gedaan wilt krijgen. Want iets wat je uitstelt, krijg je niet af. Maar uitstelgedrag aanpakken is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan… Tóch kan het wel, of je kunt in ieder geval je uitstelgedrag heel erg verminderen. Oók als je nu voor je gevoel ALLES uitstelt. De tips in dit artikel gaan je verder helpen!