Wil je snel een goed out of office bericht instellen? Dan zit je hier goed! Ik kom net terug van zwangerschapsverlof, en ik heb me daarbij verdiept in het opstellen van een ontzettend goed out of office bericht. Ik werk namelijk voor mezelf hier als Mevrouw Structuur, en dus kon niemand mijn werk overnemen. Mede dankzij mijn out of office bericht had ik weinig werk aan het bijhouden van mijn e-mail en dat gun ik jou ook. Niet alleen tijdens een lang verlof, maar ook bijvoorbeeld tijdens vakantie, ziekte of als van baan verandert. Dit zijn mijn tips en voorbeelden voor een goed out of office bericht in bijvoorbeeld Outlook of Gmail!
Mailbox
Email etiquette: mijn tips voor goed én tijdbesparend e-mailen
Heb je een kantoorbaan, dan maakt e-mail onvermijdelijk deel uit van je werkdag. Terwijl het toch echt geen onderdeel van je functieomschrijving uitmaakt: je bent waarschijnlijk niet aangenomen om ‘e-mail te beantwoorden’. Maar je ontkomt er niet aan en misschien vraag je je af HOE je dat goed aanpakt. Wat is wel en niet gepast? In deze blog deel ik mijn email etiquette tips: hoe reageer je op een juiste (maar slimme) manier op emails? Want je hebt nog meer te doen dan e-mailen, toch?! ;-)