Tijd voor een update: er komt een nieuwe huisstijl!

Afgelopen zomer besloot dat Streets Ahead een nieuw likje verf verdiende. Oftewel, een nieuwe huisstijl. Rond mijn bruiloft in september heeft dit even stilgelegen, maar op dit moment ben ik er druk mee bezig en bereid ik me voor op het doorvoeren van deze nieuwe stijl. Daarom vond ik het tijd voor een persoonlijke update over wat er allemaal gaat veranderen en waarom!

Lees je mijn e-mails? Dan heb je delen van deze update wellicht al voorbij zien komen in je mailbox! En ontvang je mijn e-mails niet maar ben je wel nieuwsgierig naar dit soort kijkjes achter de schermen? Meld je dan gerust helemaal gratis en vrijblijvend aan:

Waarom een nieuwe huisstijl?

Het project om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen is ontstaan doordat ik stiekem (en nu dus niet meer zo heel stiekem ;-) ) niet meer tevreden was over de stijl van Streets Ahead. De lay-out heb ik jaren geleden gemaakt puur op wat ik op dat moment mooi vond, zonder verdere gedachte erachter, en dat heb ik vervolgens doorgevoerd in alles wat ik maakte. En hoewel en hier en daar nog wel wat dingen geüpdatet zijn in de loop der tijd, is de basis al jaren hetzelfde. Terwijl ik als persoon en mijn bedrijf beide héél erg veranderd zijn de afgelopen tijd. Ik kreeg daarom het gevoel dat het uiterlijk van Streets Ahead een jas was die me eigenlijk niet meer goed past.

De nieuwe kleuren

Om alvast een kleine sneak peek te geven; één van de eerste keuzes die ik maakte over de nieuwe stijl, is wat de hoofdkleuren worden. Dit wordt ’t nieuwe kleurenpalet:

Hoe ben ik aan de slag gegaan?

Ik wilde graag zelf met de nieuwe huisstijl aan de slag gaan. Deels omdat dit mij een leuk project leek, en deels omdat ik het budget op dit moment niet vrij wil maken om daarvoor een bureau of freelancer in te huren.

En hoewel ik mezelf wel ‘creatief’ zou noemen (ik vind iedereen creatief – we kunnen allemaal goeie oplossingen verzinnen voor dingen – al is die vaardigheid bij de één wellicht wat meer getraind dan bij de ander) – zou ik mezelf geen ‘design vaardigheden’ toeschrijven. Dus hoe ging ik dat aanpakken?

Ik had behoefte aan een stappenplan wat ik kon volgen – en dat vond ik in een online cursus die mij stap voor stap meeneemt in het proces van het maken van een huisstijl. Dat is wat ik zo fijn vind aan online cursussen: op een hele praktische manier ga je stap voor stap werken aan een concreet eindresultaat.

Voor het maken van de nieuwe huisstijl ben ik momenteel steeds een les aan het volgen en vervolgens dat stuk aan het uitwerken wat in die les aan bod komt.

De nieuwe lettertypes

Eén van de dingen die ik inmiddels heb bepaald zijn de nieuwe lettertypes. Dat vond ik best lastig, omdat ik graag lettertypes wil gebruiken die gemakkelijk op veel plekken te gebruiken zijn – en ik vond het ook gewoon lastig om deze goed aan te laten sluiten op de stijl die er moet komen. Máár inmiddels ben ik er uit en is dit het plan:

De waarden achter mijn huisstijl

Vóórdat ik de kleuren en lettertypes van de huisstijl bepaalde, begon ik eigenlijk met iets heel anders. Ik begon met het uitdenken van waar mijn ‘merk’ en dus huisstijl voor moest staan. Waar sta ik voor? Waar staat mijn bedrijf voor? Wat is mijn verhaal? Wat zijn mijn waarden en waar geloof ik in? Dat vormde de basis en wil ik uitdragen met de huisstijl.

Zo geloof ik er in dat plannen & organiseren je rust en overzicht geeft. En dat dat er vervolgens voor zorgt dat je veel bewuster je werk doet en er veel meer voldoening uithaalt. Altijd maar snel-snel-snel op alles reageren zonder structuur of plan geeft op de korte termijn voldoening, maar op de lange termijn geeft het juist een leeg gevoel. Want waarvoor doe je eigenlijk allemaal zo druk? Juist overzicht aanbrengen en bewust taken kiezen waar je echt warm van wordt en die JIJ belangrijk vindt (in plaats van de persoon die je toevallig als laatste een e-mail heeft gestuurd), geeft voldoening.

Maar tegelijkertijd ben ik óók groot fan van altijd blijven leren en mezelf continu uitdagen en verbeteren. Van doelen stellen en vooruitgang nastreven. Dat geeft mij enorm veel voldoening. De hele dag niks moeten klinkt fantastisch maar is volgens mij hooguit een paar weken leuk. Daarna zou ik me weer meer van nut willen voelen en mezelf verder willen ontwikkelen en groeien. En als je je laat inspireren door mijn blog dan hoop ik dat jij er hetzelfde over denkt!

Daarom wilde ik dat mijn nieuwe huisstijl aan de ene kant rust en kalmte uitstraalt, maar aan de andere kant ook vernieuwing en energie. Een leuke uitdaging om dit te combineren :-).

Nieuwe iconen per thema

Eén van de dingen die ik ook uitwerkte, zijn iconen. De vijf ‘hoofdthema’s’ van mijn bedrijf heb ik elk een eigen icoon gegeven om op die manier visueel verschil te kunnen maken. Dit zijn ze:

De iconen staan van links naar rechts voor: doelen & persoonlijke ontwikkeling; opruimen; online organiseren; planning & productiviteit; en rust in je hoofd.

PS als je de 30-dagen Opruim Challenge hebt gezien, dan heb je daar misschien al het opruimen icoon in zien terugkomen ;-)

Er komt een nieuwe naam!

Je las hierboven al dat ik groot fan ben van mezelf blijven uitdagen en verbeteren. En dus doe ik dat ook continu. Daardoor kwam ik tijdens het ‘huisstijl proces’ tot het inzicht dat de naam ’Streets Ahead’ niet meer helemaal goed past bij alles wat ik doe én wil doen. En dat betekent dat de naam gaat veranderen. Yes, je leest het goed. Streets Ahead gaat een andere naam krijgen! Wat deze wordt houd ik nog héél even voor mezelf, dus houd mijn website en e-mails in de gaten als je nieuwsgierig bent…

Dat was de update tot nu toe! Enne, wil je op de hoogte blijven? Meld je dan dus helemaal gratis aan voor mijn e-mails. Je ontvangt dan niet alleen updates hierover, maar ook allerlei tips en inspiratie over plannen en organiseren! Vul het formulier in:

 

Stappenplan Van chaos en drukte naar productiviteit

Meld je aan voor mijn e-mails en krijg gratis toegang tot het stappenplan "Van chaos & drukte naar productiviteit"

Kom je altijd tijd tekort? Is je to do lijst eindeloos? Heb je behoefte aan meer overzicht & rust in je hoofd, en wil je méér gedaan krijgen? Ik ga jou helpen in 6 stappen, in dit praktische PDF stappenplan. Meld je aan voor mijn e-mails en je ontvangt daarbij gratis toegang tot het stappenplan:

2 gedachten over “Tijd voor een update: er komt een nieuwe huisstijl!”

Plaats een reactie