vrijdag 28 juni 2024
Workshop in Breda: In 1 Dag je Werk Planning op Orde
Voor werknemers met een kantoorbaan die meer rust & overzicht in hun werkdag willen
In 1 dag je mailbox, taken en aantekeningen op orde, zodat je beter prioriteiten kan stellen en weet wanneer je welke taken gaat doen
Ben jij werknemer met een kantoorbaan? Heb jij op je werk een gebrek aan overzicht in alles wat je moet doen? Merk je net iets té vaak op dat je je laat leiden door de waan van de dag (oftewel: je mailbox en wie het hardste schreeuwt) omdat je te weinig prioriteiten stelt? Ben je vaak onrustig aan het werk omdat je continu het gevoel hebt dat je iets aan het vergeten bent?
En maak je zelf nooit tijd om iets aan die manier van werken te verbeteren?
Dan is de Planning Workshop Breda misschien iets voor jou!
Wil jij meer overzicht hebben in alles wat er op je werk op je bordje ligt?
Je moet van alles doen op een werkdag, en je dóet ook heel veel, maar je hebt niet het gevoel dat je overzicht hebt in de totale hoeveelheid werk die er nog op je ligt te wachten. De mails stromen binnen, er slingeren notitieboekjes rond met ideeën en je hebt nog 5 projecten waar je éigenlijk mee zou moeten beginnen (of af zou moeten maken). Maar het zit allemaal in je hoofd en dat maakt je onrustig, en geeft je het gevoel dat je nergens echt mee verder komt.
Wil jij beter beloftes kunnen afgeven aan klanten, cliënten, collega’s en anderen waarmee je samenwerkt?
Jouw werk is dynamisch en je werkt veel samen met anderen. Daarin doe je ook regelmatig beloftes: “Ja, ik stuur dit document nog naar je toe!” of “Volgende week ga ik dat rapport voor je maken!” Maar vervolgens vergeet je compleet dat je dat document zou toesturen, of blijkt de agenda volgende week zo vol te zitten dat je helemaal geen tijd hebt om dat rapport te maken. En daar baal je van, want je komt een belofte niet na, en daar houd je niet zo van.
Wil jij meer structuur in je werk, zodat je niet het gevoel hebt dat je de hele dag brandjes aan het blussen bent, maar dat je werkt volgens wat bij jou prioriteit heeft?
Doordat je structuur en overzicht mist, ben je nu de hele dag bezig met van alles en nog wat. Met belangrijke dingen en dingen die moeten gebeuren. Maar tegelijkertijd heb je het gevoel dat je het nog slimmer kunt aanpakken. Want er zijn ook belangrijke dingen die al een half jaar in je hoofd rondspelen. Die je wilt doen als je er tijd voor hebt. Maar dat moment komt nooit, terwijl juist datgene wat je uitstelt jou kan helpen om tijd te besparen / te groeien in je werk / beter werk te leveren / meer plezier te hebben in je werk. En dat is zonde!
Wat deze workshop jou op gaat leveren
Niets meer over het hoofd zien
Niet erop vertrouwen dat je die ene taak “wel even” onthoudt (want stiekem weet je ook wel dat je niet alles kan onthouden), maar een werkwijze hebben om alles wat je moet doen te noteren en te verwerken in jouw structuur systeem.
Rust & overzicht ervaren in je werkdag
Je hebt één overzicht van alle werkzaamheden, taken en projecten die nog op je bordje liggen, waardoor je snel kunt bepalen wat je wanneer gaat doen, op een manier die voor jou makkelijk en logisch is.
Meer doen in minder tijd
Niet alleen weten hoe je overzicht krijgt in alle werkzaamheden, maar ook in hoe je werk slimmer indeelt zodat je meer werk verzet in minder tijd, dankzij praktische veranderingen in hoe je jouw werk indeelt.
Dit zeggen anderen over mijn cursussen en workshops:
“
In eerste instantie duizelde alle hulpprogramma’s mij aan het begin van de ochtend. Door het daar over te hebben en kort te sparren en ook ruimte te krijgen mijn eigen systeem te vinden, werd het voor mij duidelijk. Aan het einde van de dag, had ik een opgeruimd postvak en meer structuur in mijn werk gecreëerd. Het heeft mij tot nu toe geholpen om een vernieuwd werkritme/planritme te vinden. En een opgeruimd postvak brengt zo veel rust. Net als het gelijk afhandelen en plannen van mail. Maar sowieso: Dank je wel! Je hebt mij met de workshop handvaten gegeven om de chaos in mijn mailbox tot rust te brengen. Door het overzicht, dat hierdoor ontstaat, krijg ik meer inzicht in hoeveel tijd mijn werkzaamheden kosten. Dat geeft ook al interessante inzichten.
– Natasja van der Heijden, volgde een Planning Workshop op locatie
“
Linda stelt scherpe vragen, waardoor duidelijk wordt wat het echte probleem is waar je tegenaan loopt in je werkwijze. Ze heeft geen vast plan of werkwijze wat je geacht wordt te volgen, maar kijkt persoonlijk mee met waar je tegenaan loopt. Hierdoor vind je zelf antwoorden, daar haakt Linda op aan en zo brengt ze stap voor stap structuur aan. Dat vond ik fijn en gaf helderheid. Niet alleen de kennis, maar ook de manier waarop we heel persoonlijk de werkwijze hebben bepaald was fijn. Dit zorgde ervoor dat ik achter de werkwijze stond en enthousiast werd om de verandering aan te brengen. Doordat het heel persoonlijk is, is het ook echt goed in je leven in te passen.
– Anoniem, volgde een Mailbox Workshop Dag
Planning Workshop Breda
Voor werknemers met een kantoorbaan die meer rust & overzicht in hun werkdag willen
In 1 dag je mailbox, taken en aantekeningen op orde, zodat je beter prioriteiten kan stellen en weet wanneer je welke taken gaat doen
Wat kun je verwachten van de workshop?
- Je eindigt de dag met een overzichtelijke planning, waarin jouw openstaande taken, losse eindjes en de ideeën in je hoofd in kaart hebben gebracht en georganiseerd;
- Jouw huidige planning is daardoor op orde gebracht óf je hebt een nieuw planning hulpmiddel ingericht;
- Je hebt een werkwijze bepaald om die planning te onderhouden en flexibel & slim om te gaan met alles wat tussendoor komt op een dag, zodat de planning blíjft werken;
- Je weet hoe je prioriteiten kunt stellen en kunt bepalen wat er belangrijk is, zodat je scherper kunt zijn op hoe jouw werkdag het meest effectief is en jij jouw kennis en vaardigheden zo goed mogelijk benut op je werk;
- Hierdoor bespaar je tijd, kun je meer waarde leveren op je werk, ervaar je meer rust op een werkdag en als gevolg haal je (als het goed is!) meer voldoening uit je werk.
Bonussen! Dit krijg je bij de workshop
Ik pas de workshop aan op jouw input
Voorafgaand aan de workshop stuur ik elke deelnemer een intake formulier. Hierin kun je aangeven wat de grootste uitdagingen zijn waar je tegenaanloopt, en wat je graag wilt bereiken met jouw deelname aan de workshop. Hierop pas ik de workshop aan zodat elk onderwerp waar behoefte aan is, aan bod komt.
Gratis 1 uur opvolgsessie
Ik wil dat je niet alleen aan het eind van de workshop structuur hebt aangebracht, je mailbox op orde is en je planning gemaakt, maar dat je dit ook blíjft doen. Daarom plannen we een 1-op-1 opvolgsessie in via videobellen, waarin je alle vragen en uitdagingen waar je in de praktijk nog tegenaanloopt, met mij kunt bespreken.
Snel keuzes maken schema
Tijdens de workshop ga je aan de slag met keuzes maken over alle openstaande taken, ideeën, notities, mails en noem het maar op, zodat je bewust bepaalt waar je nog wél iets mee gaat doen en waar niet. Hierop kun je dan je planning baseren. Het schema dat we gebruiken deel ik met je zodat je dit altijd bij de hand kunt pakken.
Mailbox opruimen workshop
In de workshop gaan we niet alleen aan de slag met je planning, maar ook met je mailbox. De realiteit is bij veel mensen namelijk dat veel werk voortkomt uit e-mail; dus als je de planning op orde wilt brengen is het wel zo handig als je mailbox dat ook is.
Advies over planning hulpmiddelen
Twijfel je hoe en waar je het beste een planning kunt maken? Tijdens de workshop geef ik je graag persoonlijk advies, op basis van waar jij behoefte aan hebt in jouw werk. Inmiddels heb ik tientallen klanten mogen adviseren over hun planning en ben ik bekend met de meest voorkomende hulpmiddelen, dus ik help je hier graag bij.
Dia’s van de workshop als PDF
Na afloop van de workshop ontvang je van mij de dia’s die we tijdens de workshop doorlopen hebben als PDF bestand. Zo kun je altijd even terugblikken op wat er aan bod gekomen is, en op die manier jezelf opfrissen.
Even praktisch!
De eerstvolgende workshop vindt plaats in 2025. Meld je aan voor de wachtlijst om als eerste bericht te krijgen wanneer je kunt inschrijven.
De workshop is op locatie bij Brandpunt in Breda (van 9.30 – 17.00 uur). In het centrum, dus goed bereikbaar met het OV (+/- 10 minuten lopen vanuit Breda station) en met de auto kun je parkeren in parkeergarage De Barones of De Prins
Inclusief een lekkere lunch en de hele dag koffie, thee en water
Er zijn maximaal 6 deelnemers zodat er voldoende tijd is om al je vragen te stellen zodat je precies weet hoe je alles op JOUW situatie moet toepassen
De prijs voor deelname aan deze workshop is € 379. Eventueel kan ik een factuur voor je maken die je kunt indienen bij je werkgever. Bekijk hier meer informatie.
Hoi! Ik ben “Mevrouw Structuur”
Ik ben Linda Gommers en ik help jou met je agenda, planning, mailbox en documenten op orde brengen. Meer structuur in je werk creëren dus! En daarom noem ik mezelf Mevrouw Structuur – met een knipoog, want ik neem mezelf niet zo serieus als “mevrouw” misschien suggereert. Ik wil rust en overzicht creëren juist leuk maken voor je!
Ik heb al tientallen individuen en bedrijven mogen helpen met structuur aanbrengen in hun planning, mailbox en documenten, en ik zie het als een super leuke uitdaging om voor iedereen een werkwijze te vinden die bij hem/haar past. Tijdens de workshop dag wil ik je dus ook echt bijstaan bij het vinden van een voor jou geschikte werkwijze om rust en overzicht te ervaren in je werk!
Wanneer is deze workshop iets voor jou?
Deze workshop is wel voor jou als…
- Je héél graag gestructureerder zou willen werken, maar zelf niet goed weet waar je moet beginnen met je taken, mailbox en planning ordenen.
- Je jezelf stiekem afvraagt of gestructureerd werken voor jou überhaupt wel haalbaar is omdat de structuur nu ver te zoeken is.
- Je nu beperkt met een planning werkt (of helemaal niet; of met losse to do lijstjes; of je hebt wel geprobeerd structuur aan te brengen maar dit lukt niet goed).
- Je een werknemer of zelfstandige bent die op kantoor (of op je thuiskantoor ;-) ) werkt. Je werkt het grootste deel van de dag in ieder geval op de computer.
- Je van jezelf weet dat je niet snel tijd maakt om een online cursus te volgen en het juist gemotiveerd raakt als je een volledige dag onder begeleiding en samen met een groep aan de slag gaat.
- Als je budget (of opleidingsbudget van je werk) beperkt is maar wel graag met mij persoonlijk aan de slag wilt gaan. Deze workshop is goedkoper dan een 1-op-1 workshop dag.
En niet voor jou als…
- Je (alleen) een planning wilt maken voor je privéleven en/of het huishouden. Deze workshop gaat gericht zijn op je werk plannen.
- Je al een planning hulpmiddel redelijk oké hebt ingericht en je wilt vooral nog de puntjes op de i zetten qua werkwijze (wil je mijn advies hierbij, dan kunnen we beter een 1-op-1 online advies workshop plannen). De Planning Workshop Breda is meer bedoeld voor “beginners”.
- Je niet graag werkt met een planning, en juist goed kunt werken in een chaos. Je moet wel graag overzicht aan wíllen brengen. (En niet alléén omdat je baas het zegt.)
- Je niet de vrijheid hebt om je eigen tijd in te delen op je werk, zelf prioriteiten te stellen en je werkdag te plannen. Ik ga er bij deze workshop vanuit dat je dit wel hebt en er bijvoorbeeld niemand is die jouw agenda voor je indeelt.
- Je mentale of fysieke beperkingen hebt die jou tegenhouden om op een bepaalde manier te werken. De workshop kan wel werken voor jou, maar ik ben geen zorgprofessional en kan je dus geen advies geven over wat in jouw situatie wel of niet goed zal werken.
- Je een fysieke beperking hebt waardoor traplopen niet mogelijk is. De workshop locatie is helaas niet met een lift bereikbaar.
Veelgestelde vragen
Wat voor planning hulpmiddel moet ik gebruiken om de workshop te kunnen volgen?
Voorafgaand aan de workshop heb je geen planning hulpmiddel nodig! In de workshop deel ik verschillende mogelijkheden met je waarbij je een keuze kunt maken en tijdens de workshop aan de slag gaat met dit hulpmiddel.
Als je al wél een hulpmiddel hebt, maar het gevoel hebt dat je daar nu geen slim gebruik van maakt, is de workshop zeker ook voor jou. De werkwijze is namelijk toe te passen op jouw manier én in jouw hulpmiddel.
Hulpmiddelen waarmee ik klanten al geholpen heb zijn o.a. Todoist, Microsoft To Do, Trello en papieren planners.
Ik twijfel of het iets voor mij is, want mijn werksituatie en/of de uitdaging waar ik tegenaan loop komt niet 100% overeen met wat je hier omschrijft.
Dat kan ik mij voorstellen! Iedereen en ieders werk is uniek. Vul dit formulier in, waarin je jouw situatie met me bespreekt en ik geef eerlijk een reactie of ik denk dat je zal passen in de groep, of dat ik je iets anders aanraad.
Wat is het verschil tussen deze workshop en een workshop dag?
Deze workshop is fysiek op locatie, een 1-op-1 Planning Workshop Dag is online. Deze workshop is in een groep van max. 6 personen – de workshop dag is individueel. Bij deze workshop volgen we een vast stappenplan; de 1-op-1 Planning Workshop Dag delen we in op basis van jouw wensen en behoeften. Het is maar net wat jij fijn vindt!
Wat is het verschil tussen deze workshop en een online cursus?
Deze workshop bevat stappen die je ook tegen zal komen in mijn online cursus Planning op Orde. Bij de online cursus krijg je video’s over elke stap, die je steeds (terug) kunt kijken op momenten dat het jou goed uitkomt. Deze workshop is eenmalig (je krijgt wel alle dia’s). Deze workshop doe je samen met mij en de groep – dus als je vragen hebt kun je deze gelijk stellen en je hoort ook de vragen van de andere deelnemers. Tijdens deze workshop zet ik je aan het werk om gelijk alles toe te passen, zodat je in één dag een gestructureerde planning krijgt. Met de online cursus moet je zelf in je eigen tijd aan de slag.
Ik wil meer structuur in mijn privéleven, is deze workshop dan voor mij?
Ik zal de workshop vooral richten op het maken van een planning voor je werk en dan specifiek op werknemers met een kantoorbaan. Natuurlijk kun je, als dat jouw voorkeur heeft, ook je privé planning in hetzelfde hulpmiddel maken. Maar als je alleen maar je privé en/of huishoudelijke taken wilt structureren, dan raad ik je mijn online cursus Structuur in Huis aan.
Kan ik mijn opleidingsbudget inzetten voor deze workshop?
Stelt jouw werkgever opleidingsbudget beschikbaar? Dan is het goed mogelijk dat je dit mag gebruiken voor deze workshop. Overleg met je werkgever over de mogelijkheden binnen het bedrijf waar jij werkt. Let op, het gaat hierbij om budget dat je werkgever beschikbaar stelt en niet de overheid. Ik ben namelijk niet aangesloten bij het STAP budget.
Kan ik me ook aanmelden als ik in België woon?
Jazeker, natuurlijk! Breda ligt niet ver van de grens, dus mogelijk ook niet heel ver van jou vandaan. Als je van België bent, dan kun je een kaartje kopen via Bancontact.
Hoe kan ik me aanmelden voor deze workshop? Kan ik ook de factuur naar mijn werkgever sturen?
Als de inschrijving (nog) niet geopend is, kun je aanmelden voor de wachtlijst. Je ontvangt dan een e-mail zodra het inschrijven mogelijk is.
Als de inschrijving geopend is, kun je een kaartje bestellen via de knop ‘Bestel mijn kaartje’ hier op de pagina. Dan ga je naar een online betaalomgeving. Je kunt je kaartje daar kopen via iDeal (NL) of Bancontact (BE). Ik maak daarbij gebruik van een externe betaalprovider, die dit allemaal veilig afhandelt. Na de betaling ontvang je een factuur die je eventueel kunt indienen bij je werkgever.
Wil je liever éérst een factuur ontvangen en daarna per bankoverschrijving betalen, zodat bijvoorbeeld je werkgever kan betalen? Dat kan ook! Vul het formulier hieronder in en ik stuur je een factuur toe:
Op welke termijn kan ik deelnemen aan de Planning Workshop Breda?
De eerstvolgende workshop vindt plaats in 2025, waarschijnlijk niet vóór mei. Meld je aan voor de wachtlijst om als eerste bericht te krijgen wanneer je kunt inschrijven.
Wil je niet wachten tot de volgende Planning Workshop Breda? Ga dan alvast zelf aan de slag met structuur aanbrengen in je planning via mijn online cursus Planning op Orde. Deze sluit het best aan op de Planning Workshop Breda!
Heb je nog meer vragen? Bekijk ook de algemene veelgestelde vragen. Vind je daar ook je antwoord niet? Neem contact met mij op en ik help je graag verder.
Dit zeggen anderen over mijn cursussen en workshops:
“
Ik vond het een erg fijne cursus. Omdat ik vaak zelf druk ben met mijn werk, keek ik vaak niet objectief naar mijn werkwijze. Het is fijn als iemand hiernaar kijkt en advies kan geven hoe je dingen efficiënter en gestructureerd kan doen.
Ik vond dat je de juiste vragen stelde aan mij tijdens de cursus waardoor ik zelf ging nadenken hoe ik het beter kan aanpakken. We hebben gezocht naar dingen die werken voor mij. Ik denk dat dat erg belangrijk is. Voor mij is het nu laagdrempelig om mijn documentatie en planning bij te houden.
Het is hier vaak erg hectisch op het werk waardoor het soms lastig is om grip te krijgen op je taken op de dag. Nu heb ik het gevoel dat ik zelf de controle heb en veel productiever werk.
– Peter de Leeuw, volgde een Structuur Workshop Dag
“
Na jarenlang tobben met een overvolle mailbox en chaos in mijn bestanden, heb ik mij ingeschreven voor een workshop bij Mevrouw Structuur. Linda heeft mij enorm geholpen bij het opnieuw indelen van mijn mailbox, waardoor ik die goed kon opruimen en herindelen. Zo ook met de bestanden. Linda weet met engelengeduld de vinger op de zere plek te leggen en orde in de chaos aan te brengen. En komt er een hobbel in de weg, lost Linda die meteen op. Kortom, ik heb weer overzicht in mijn mailbox en bestanden en dat brengt rust omdat ik alles weer kan vinden! Ik zeg doen!
– Karin Westra, volgde een Structuur Workshop Dag
Heb jij interesse?
Is dit mogelijk de workshop die jij kunt gebruiken? Zie je door de bomen het bos niet meer als het gaat om alle to do’s op je werk en is het tijd om eindelijk écht overzicht te creëren – maar maak je zelf niet zo snel tijd om ermee aan de slag te gaan?
Meld je nu vrijblijvend aan voor de wachtlijst! Ik zal iedereen op deze wachtlijst als eerste de optie geven om zich aan te melden, en er zullen maximaal 6 deelnemers zijn dus er is beperkt plek en vol = vol.
Vanwege mijn zwangerschapsverlof zal de eerstvolgende workshop waarschijnlijk in het voorjaar van 2025 plaatsvinden. Vul het formulier in en je staat op de wachtlijst:
Wil je ondertussen zelf aan de slag met je planning? Dan sluit de online cursus Planning op Orde goed aan op de Planning Workshop Breda!
En heb je alvast een vraag voor mij? Neem dan hier contact op.